Böda Sand, Öland

Får nog ändå ge min familj en eloge för våran första campingresa! Gick jättebra att köra ner till Kalmar i ett streck för att där intaga lite mat  me bensin o toabesök för att sedan åka över den låååånga bron till Öland :) Barna tyckte de va roligt me denna bron som aldrig tycktes ta slut :)

Hämta husvagnen strax efter bron o Saxnäs o sen va de ca åtta mil kvar till Böda där vi skulle vara i en vecka. Min största, och även Jannes, bävan va ju att få upp förtältet! Alla hade ju mer eller mindre sagt hur jobbigt de va med alla pinnar etc o få i hop detta påfund med tygbitar och pinnar och fästen. Men det tog oss nog inte mer än 20 minuter så var hela förtältet på plats. Bara förankringen som skulle dit oxå :) Sen så har det bara vart slapp mer eller mindre för större delen av veckan. Dessvärre så hade min lilla magbakterie som hemsökte mig några dagar innan resan hoppat över även till Emilia, för att sen oxå hoppa över till Janne, och så även till Teo.... Emilias feber gick ner de sista två dagarna. Hon hade fått en tand (ev en till på väg ser de ut som lite). Så hon har vart lite halvdan o rätt så mkt gnäll. Men inte mkt o göra åt. Förutom detta så har det vart kanon faktiskt! Magsjuka är ju aldrig kul, vart man än kommer så de spelar ju egentligen ingen roll.

Campingen va kanonfin. Städat o snyggt. Lummiga områden med grejer som passa till alla barn. Många strövstigar att gå omkring på med. Så är kanonnöjd! Inte sista gången jag åker o campar me husvagn iaf :)
Ska se om jag kan lägga in lite bider som vi har tatt under veckan här också. Ska bara hitta kamerasladden :P








Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0