Fotboll och helhelg med Karlsson

Ja jösses Amalia sicken späckad helg! Jag fick ju en inbjudan av sysslingen Christian att komma och kolla på matchen han skulle spela mot Ljungskile. Och detta va på söndag em, så jo då, de vile jag nog åka o titta på. Har ju som sagt inte sett syssligen på några år, och några fler släktingar där sulle visst oxå komma så vore ju kul o träffa dem oxå!
Men innan dess så hann vi med lite tomtarbete med Johan och Linda ute på Köperöd.

Nu börjar man ju faktiskt se vart huset och garaget ska stå iaf. Kommer bli så bra detta! Johan jobbar väl halvt ihjäl sig med detta hus. Så fan om han inte är nöjd med det sen!! :P
Lördagen va kanon. Vi åkte som sagt diretkt ut dit och till kvällningen när det var dax att dra sig hemåt mot mamma stanna vi i Bodele för att plaska runt lite. Och satan va gott de va i vattnet! Hade inte tänkt bada först men va tvungen te't!! :D Sprang där med både Emilia och Vilma i vattnet. Och Hilma tyckte också de va skönt. Inga farliga vågor som brusade då som på Öland.
Senare på kvällen blev det lite snabb inbjudan att åka med J o L ut till Överby för att vara med o säga hej då till Pontis och Leah som åker hem till Australien senare i veckan.

Oh shit! säger jag bara när man ser vad mycket 15 år gör på folket som man har växt upp runt om kring sig med! HAHA! Göran hade änna börjat gråna till sig o Mikaelas pappa Håkan va ju inte 35 år längre heller :P Haha.. Ja jösses. Men riktigt skoj o se allihopa. O söta Gunvor. Gudmodern över hela Överby!!

På söndag va jag en riktig degboll i huvet! Vinet från lördagen visste vart de satt! :P Fick en tur te Torp allihopa o reka runt lite o äta sen fick jag köra Janne te bussen så han kunde åka hem.

Nej fan va långrandigt de blir här!! orkar inte skriva så grundligt :P Fick hur som haver en dejt me Ida och sen blev tjoff tjoff lite fotboll o Ljunskile och sen lite dejt me fam Karlsson i Lyckorna med kanongott tilltugg och sen Pizza hemma hos fam K.

Men de jag ville skriva mest va egentligen om den häringa så kallade fotbollen som tydligen ska kallas fotboll. Och jag som inte kan egentligen nåt om fotboll kunde till o med se att detta va ett riktigt skitspel! Nu menar jag inte personligen mot Christian här alltså (jag ber om ursäkt på förväg om du finner det stötande om du nu läser detta C). Men seriöst alltså!! Spelet bestod av långbollar, nickar och att spelarna hellre spelade ut bollen än att ge sin in i en riktig match! Det är väl inte fotboll? Är inte hela poängen att man ska SPELA med och mot varandra?!
Prata med Lars om det, och hans uppfattning var väl ungefär densamma.
Ja, det är väl säkert olika beroende på vilken division/liga/serie, va fan de nu heter, man spelar i. Men ändå. Nja... Tyckte det va ett fegspel tyvärr :(

Ne, nu sitter jag o bligar på Bröllop och jäkelskap o sällskapar me cola o nötter :) Ska sitta o redigera fram lite bilder om jag orkar från fästningen sen om jag orkar...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0