Val 2010 del 2

Finns det nån som faktiskt kan förklara, varför man automatiskt röstar på ett "block" samtidigt som man röstar på ett parti?! Det måhända jag är lite trög men... Om jag nu då röstar på KD, vilket jag nu gjorde detta året, då vill jag ju ha KD, inte M i topp i riksdagen. Bara för att de hör ihop i ett o samma "block". (Jag vet ju att idag är inte fallet så, men varför??)
Om jag förstod nyheterna rätt igår kväll så vill de här småpartierna avskaffa detta system, då det inte gynnar, just de små partierna. Mycket klokt.
Så egentligen, så skulle Sahlin ha vunnit hela valet, om det inte vore för det här med "blocken", för då var det Reinfeldt som tog hem segern tack vare att man samräknade alla "blockets" röster. Men det vill ju givetvis inte de stora partierna, för då finns ju risken kanske att saker o ting kan bli lite mer jämnt?! O de vore ju hemskt, för dem alltså.... Egoister!


Och för övrigt så tycker jag det är riktigt roligt att SD har kommit in i Riksdagen faktiskt! De har riktigt rört om i grytan där :)



//lillkarlzon

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0