Ont i halsen, ingen öppen förskola

De e konstigt jag har haft sån där konstig torr-ont i halsen i flera dagar, men idag så känner jag att det är desto värre. Ömmar mer ner i hela halsen o hest. Jag ska ju jobba imorn kväll, har inte råd o va sjuk! De lilla som jag jobbar... Nä, de e the som gäller idag!

Vad händer mer idag då tro? Jag ska iaf skicka iväg mina ridstövlar som en har budat på på Tradera. Kyrkis struntar jag nog i idag. Orkar inte. Blir mer o mer irriterad på varför det inte finns nån öppen förskola här i Svenljunga! Det enda som finns är Kyrkis, o jag vill inte sjunga massa guds- o jesussånger som jag tycker är skit. Känns så falskt.

VARFÖR FINNS DET INGEN ÖPPEN FÖRSKOLA HÄR?!?!?

Har sökt på Google nu i typ en kvart o ändå inte hittat NÅNTING! Nada, niente! Bara små textrader om "hur tycker du om att öppna förskolan läggs ner..." bla bla bla. Inget konkret, om varför den är nerlagd, finns det planer på att bygga upp en ny?!
Jag vill inte gå på kyrkis o känna mig falsk... Känns så fel! O de är sällan man gör nåt utöver det vanliga heller. Det enda som har vart hittills under denna terminen typ fyra gånger elr nåt) är att man skulle ta med sig toa-husållsrullar som man kunde måla o sätta på fötter så det skulle bilda en lång tusenfoting som de kunde sätta upp där...
Jippie.........

O så hör man o ser allt roligt som de får göra uppe i Uddevalla. De gör massor av grejer. Massa olika avgjutningar i alla dess former, massor med sång o lek med rörelser till m.m. O vad har vi? Måla en jävla tusenfoting som man aldrig har nån nytta eller glädje av sen?
Nej tack säger jag då!


//lillkarlzon

Kommentarer
Postat av: Mamma

Hej starta en själv naturligtvis men med hjälp av andra mammaor så söker ni kommunalt bidrag.

2010-09-27 @ 15:55:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0