Inte Emilias dag idag tror jag

De e inte många som lyckas med två praktvurpor inom loppet av 10 minuter! Första vurpan blev ner bakom soffan. De gick bra som tur va! Hoppas hon lärde sig en läxa o inte klättrar över soffryggen nåt mer på ett bra tag framöver.
Nästa vurpa blev på golvet. Hon sprang (som vanligt) men slant med fötterna o slog runt o ner i golvet. Den gången blev de nog värre. Slog ju i huvet så dumt o golvet där. Stackars liten.

Åh, jag vill så gärna bli färdig där nere. Vad som helt bara det händer NÅT! Jag vill kunna slänga in Emilias grejer i hennes rum så allt slipper stå i vardagsrummet hela tiden =/ Kanske att det kan bli några kronor från när Janne får lånet till sin nya firmabil. Jag vet inte vad jag får i lön än, hoppas på ett bra uppsving! Har äntligen fått reda på min nya lön nu, och den kommer ju retroaktivt från 1 april tror jag den gäller. Hoppas det kommer denna månaden! Så man kan lägga pengarna på det som behövs dit ner.
Den där mattan är ju halvdyr så..... Har vi bara fått kört iväg de sista som står där och det som ska sparar upp på vinden så e de bara till o sätta igång!
Skit oxå, e ju en o en halv vecka kvart till lön. Attans bananer!

Jag satt här i går när jag hade 10 minuter o inte visste vad jag skulle göra o ville möblera om. Problemet är bara det att det GÅR INTE att möblera om här! Helt hopplöst verkligen. Har försökt tänka o planera men det går inte. Inte här i v-rummet o inte i köket. Köket e ju if bara bordet o stolarna men... Sovrummet är rätt kört de med tyvärr.  Ungarnas vill jag inte röra (till skillnad mot min mor så låter jag barnen ha sina rum ifred!).

Snyggt Emilia... Hon ser en smula på golvet, lägger sig ner o slickar upp den.... Mysigt...
Fan va rastlös jag e... Undrar om jag har PMS eller nåt. Har sånt humör idag så jag blir trött på mig själv till o med! Halvkul...
Klockan är snart tre. Måndag imorgon. Gunnel skulle ev komma en sväng på fika. Åh ja just de! Jag hann åka ut en sväng till stallet igår o mysa me Chicago. Tog in han o borsta o gosa med han. Sen tog vi en promenix bort till paddocken o gick ett par varv där inne så han fick röra lite på dököttet ;) Han va mest intresserad av o äta iof, som vanligt... Men de va skönt o komma ut lite. När vi kom in i hagen igen la han en go blajja :P Så de va nog gott o röra lite på sig iaf. Attesa fick oxå lite kli o gos innan jag åkte hem igen. Gammemorsan höll sig längst bort o hörnet av hagen, så då fick hon va utan gos o en liten äpplebit..

Nä, ska man försöka möblera lite iaf?! Hmmmm..............

Kommentarer
Postat av: Mamma

Hej hur gick de me Emilias huvud? Stackare. Och de e söndag idag måndag i morgon och då ev ska de bli skitväder. Varför ska han stå för firmabil själv? de brukar väl företaget hålla med? puss & kram

2010-10-17 @ 19:10:49
Postat av: Anki

Mamma, jag har inte skrivit nåt annat än att måndag kommer efter söndag?

Han vill ha en bättre bil, som dessutom innhear fem sitsar så om jag är borta med bilen så kan han ändå ta alla barnen i bilen om det behövs.

Kram

2010-10-18 @ 08:10:09
URL: http://lillkarlzon.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0