Jobb i flera dagar

Jobbade hela dagen igår på vårdcentralen och nästan hela dagen idag också.
Igår var en väldigt omtumlande dag... Kan ju pga sekretess inte berätta så mycket givetvis. Men kan säga så mycket som att jag blev väldigt berörd av en patient som vi har haft mycket och som är en väldigt fin människa! Fick inte riktigt hjälpa onämnda på det sätt som jag ville och inte så mycket som jag ansåg att h*n var i behov av. Men men.. Kan ändå inte riktigt förstå varför jag reagerade så kraftigt som jag gjorde, har aldrig gjort det tidigare NÅGONSIN på jobbet!! Men jag ringde vederbörande när denne var hemma sen iaf och det var frid och fröjd, och då kunde jag känna mig lugn :)

Så idag har vart en vanlig dag med bra tempo. Hade en mysig em-fika med härliga skratt :) Bjöd på lite bohuslänsk dialekt med... Hehe..
Imorn och på söndag ska jag vara extra på Jourcentralen, så börjar inte förs klockan 12! Och de gillar vi starkt :) Fem timmars jobb, hehe...

Åh så måste jag beklaga mig lite me.... Det finns en person på jobbet som inte är så där överdrivet omtyckt direkt, av någon... Och när nu söta Annika inte kunde vara kvar på Jc längre eftersom hon blev chef på Heimdals vct så blev det då en "ssk-rad" ledig. Och från början så verkade det inte vara någon speciell som kunde/ville ta sig an denna rad. Men så kom Ewa! Åh en sån mysig ssk! Jobbade med henne ons-söndag i ett kör och hon va ju fantastisk! "Hon gillar vi" sa vi :) Och så värkade det inte bättre än att hon skulle kunna ta över Annikas rad då, vilket vi inte hade något emot. Men så, till problemet... Så finns det en annan ssk som också vill ha en rad på Jc, men eftersom detta inte finns så blir det ju rent av lite svårt att lösa detta problem. Men nu nöjer sig inte denna person med ett svar som inte passar henne, så......: Då blev resultatet som så (som ingen egentligen är nöjd med, förutom då denna onämnda möjligtvis) att Ewa ska behöva DELA på denna rad och vad finns det då att dela?! Jo, de ska jag förklara: Sex veckors-schema bestående av fyra(4) tisdagkvällar och en(1) långhelg (fre-sön).
Jo men det känns ju väldigt givande, eller inte!! *suck* Blir så trött..... Om nu något inte finns, ska andra dåå behöva flytta på sig bara för att en annan ska få sin vilja igenom?! Ne, de tycker inte jag, så länge inte någon VILL flytta på sig och VILL dela. Vilket jag vet att så INTE är fallet....
Så, avgnällt lite grann iaf..
Och jag hoppas snart få berätta något mycket ovanligt, hehe!
MEN, det är INGEN idé ni frågar, för jag kommer inte att berätta!!!! Moahahahahaha!
Tiden får helt enkelt visa huruvida det kommer att bli. :D




Tjenixen på er där ute i snöovädret






//lillkarlzon

Kommentarer
Postat av: Mamma

Bara de inte e en hund. Vi ska ju ut å resa snart så tänk 10 gånger innan

2010-11-19 @ 22:12:43
Postat av: Cecilia

Meeen, va fan Anki!? Sådär får man bara inte säga, nu är jag ju dödligt nyfiken!? :O

2010-11-21 @ 13:07:04
URL: http://xilona.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0