Fars dag med ditten o datten

Började dagen med o gå upp kl 6.50. På med kläder o dra till Länghem o ge de tre fyrbenta krakarna lite frukost. Hem igen för att få sova en halvtimma till typ, för då ville Emilia ha sin frukost. Smart som jag e så hade jag gjort iordning vällingen redan när jag gick o la mig... Så bara till o ge. Fast hon ville ligga i våran säng o äta.. O så va de med den tuppluren ;)
Upp igen halv nio o äta frukost för att sen åka tillbaka till krakarna o släppa ut dem :) Givetvis lyckades jag med o sätta Theas täcke på Chicago..... Tyckte de va väldigt rymligt, hehe.. Så av igen o på med rätt täcke! Thea sprang sedan ut o bums ner i backen för att rulla sig... Åhh så gott de va! :D In o mocka o göra iorning deras foder så Gunnel slipper göra de när hon kommer tillbaka från sthlm i em.

Väl hemma igen så fick gubbs sitt bio-presentkort o de andra göra sig klara så vi kunde gå ner på tipspromenaden.  Återigen så va de barnen som glänste överlägset; jag o Janne fick ynka fem poäng vardera medans Mirre o Teo fick 11 var. Deras frågor är ju liiite lättare :P Hehe...
Fika lite på loppisen, Miranda hitta en sänglampa o Teo o hon köpte varsin barndeckare av Mr. Hitscock.
Hem o äta lite lunch för att sen bege sig till Älmestad med Miranda för att byta tillbaka till Tindra igen :) Fick va hemma en liten stund innan de bar iväg med allihopa till Svenljunga för att lämna tillbaka Jannes gamla firmabil, alias "åbäket"..... Och så passade vi på att hämta hem lite gott från pizzerian oxå :D Mums.

Nu ligger de två stora i sina sängar, den lilla gör det snart... Janne gick ner precis för att börja med fogen på golvet. Vi fick klart väggarna igår. Äntligen blir det gjort! Ibland behövs det en kvinnlig spark i arslet på karlarna ;) Får väl ta en sväng till Ikea framöver o köpa nån bänk vi kan ha där nere...

Så, dax o göra iordning lillskiten!!

Tjingeling så länge!

Kommentarer
Postat av: Linda

Ska bli mycket spännande att se hur eran källare blir:) Kämpa på med arbetet!

2010-11-15 @ 10:19:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0