Sicken kväll... =/

Det blev ju kanon på våruset där! Fick träffat kusinerna Jessica o Veronica o jag hade ganska okej tid som jag sprang på med :)
Sen när vi väl kom hem (efter lite körningar på spårvagnsräls o fast på parkering vid ullevi pga fotbollstöntar) så fick man ju mindre kul nyheter.... Lillan hade gjort en fullständig kaskadkräkning typ 10 minuter innan jag anlände. Hon har vart mkt trött o däven hela em/kvällen. Eftersom hon hade gjort en störtdykning på fm igår på kyrkis så ringde jag 1177 o rådfrågade lite om hur de kunde va med hjärnskakning o sådant. Efter några minuter samtal där så tyckte hon då nog att vi skulle åka in till akuten ändå. Så de va bra till o ta på sig igen o ut o brumma i bilen tillbaka till Borås.
Va inne där vid strax efter 23, halv två kom läkaren äntligen. Va inne i typ tre minuter o sa att vi kunde åka hem.. "Tack, de va de jag ville höra". Så allt va okej. Han kolla hennes pupiller o reaktion o så, så va de bra.
Hem o lägga sig, va hemma kl 02 igen.
Men man märker att hon verkligen inte är riktigt sig själv, för halv tio gnydde hon till o ställde sig i sängen (brukar vakna vid 8 annars) men jag hann inte ens gå ur min säng innan hon låg ner igen o somna om typ. Men jag fick gå upp o göra välling till henne iaf med tanke på att hon inte ätit nåt på ganska länge, hon spydde ju upp allt som fanns i magen på kvällen... Slurp sa de i flaskan, jag kunde till o med byta blöjan på henne utan att hon brydde sig! Sen ville hon fortsätta sova, o de gör hon nu men 10.34. Stackars hjärtat...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0