Löken...

Idag skulle de bli köttbullar med potatis o sås.. Förberedde köttfärsen innan jag skulle åka o hämta barnen på fritids (gubben mår inge bra idag heller =/ ) Så, den va klar, hämta kidsen o hem igen.
När jag skulle börja med maten så titta jag på köttfärsen.. Luktade på den.. E de inte nåt som saknas? Eller.. Ne, jag kan inte krydda mer, då blir de för salt, eller ta mer peppar, då blir de för starkt. E de nåt som saknas, eller e de bara som de verkar? Jaja.. Den e nog ok! Så börja me o plocka bort paketet som köttfärsen legat i o la den i diskhon. Nämen, där e ju den hackade löken i sin fina blå lökhackare! Haha, visste väl att de va nåt som  jag hade glömt!! Inga köttbullar utan massa go lök i ju!! ;)


Tänk va de sitter långt inne ibland! Undrar om det e de som kallas kvinnlig intuition? Eller bara magkänsla.
(¨,)~ Hihi...



Gubben ligger fortfarande i soffan o sussar.. Stackarn :-( Lillan e på med sin åttonde(!) tand = inte så glad alla stunder på dygnet...
Men idag så har jag iaf fått busa lite med henne bland massa fina vitsippor! Va så supermysigt! Lummigt, grönt, fåglar som kvittrar överallt runt en..

(Ska lägga in fler bilder)

Hon försökte sig även på en egen liten utflykt hemma sen. Som tur e så har hon lärt sig vad kanter betyder iaf........ Hon satt nämligen vid det översta trappsteget utanför dörren (som stod öppen eftersom de va så skönt).. Den stängdes mkt fort! Där satt hon så fint o titta på regndropparna som gjorde prickar på markstenen. Hon va så nöjd så! :)



Over and out!
//lillkarlzon

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0