Renovering, påskpynt och feberbarn

I fredags så bestämte vi oss för att göra ett ryck här hemma! Lastade ett slät fullt o körde till tippen bl.a. Vi började röja ut alla j-vla bräder som sitter på väggarna där nere i källarn! Så nu ser det inte ett dugg mysigt ut kan jag säga! Haha.. De e bara gråa betongväggar o betonggolv! ;) Mysfaktorn är (inte) på topp! Hehe.. Sen när vi gjort de så tyckte Janne att en sväng till IKEA skulle vi nog ändå hinna med. Så iväg bar de till Bäckebol i gbg. Vi skulle ha köksluckor och golv till köket. Det blev ingetdera kan jag säga med en gång... Det visade sig att deras luckor (givetvis) är förborrade med gångjärn som inte stämmer överens med våra skåp alls. Så vi fick ta plan B o så får Janne måla de befintliga luckorna istället... Gångjärnen skall inhandlas (förmodligen) på Länghems kök o golvet fick bli ett 20 kr dyrare från Svenljunga golv. Det som fanns på IKEA va inte snyggt! De nästan lite epilepsivarning om man skulle släppa ner Emilia på de golvet.. Alldeles på tok för plåttrigt! Så det va bara bänkskivorna i valnötslaminat o ett par kuddar + ett par små grejer till lillan som följde me hem från den trippen..
Jag hittar tyvärr inte kameran, tänkte lagt upp en bild på hur de ser ut där nere, för det är verkligen INTE gästvänligt! Men jag har en bild, i huvet alltså, på hur snyggt o bra de kommer o bli när de väl är klart!

De va fredan de ja... Hmm, va gjorde vi igår.. Janne försvann iväg me lillan hela fm (jag fick inte följa me för han va tjurig! haha) sen va de mera slapp o sen va det middag inne i Borås på La Copita. Svärmor o svåger hade fyllt år, så förstnämnda bjöd oss alla + Kaj + fam på middag. Det tackar vi för! =) O sen va de hem. Janne fick börja baka bullar (hela 90 st bidde de) till loppisen o tipspromenaden som miniorerna höll i idag o jag gjorde back-up-frågor till tipspromenaden.. Lång historia de där.. Kan säga att de behövdes inte användas iaf.. O idag har de då var tipspromenad/loppis o slapp för hela slanten! Nästan iaf.. Jag knipsade lite björkris o har gjort sååå fint på framsidan!! Fick åka iväg till Ica o köpa nya fjädrar bara, för de gamla va spårlöst försvunna!! Fanns inte alls där de borde ha legat iaf...  Men ack så snyggt de blev! Borde bli inredningsarkitekt!! (undrar om de blev rätt där! =/) Ville ju göra lite fint nu när Påsken är i annalkande o vi ska ha gäster här på självaste afton ;) Ska bli mysigt på fredan när Johan me fam. o mammsen kommer o sover över. Ska bli superkul! =) Ska bunkra upp me lite från vitrinskåpet o lite spel! Hihi... Vem vet, mamma säger nog inte ner till en B52:a... :P
Ja just ja, ska ha hand om hästarna på lördag o söndag me. Gunnel ska ner till stugan o vårstäda lite o få sig lite sovmorgon samtidigt. Så då får pållarna va med mig =) Mysigt värre hela helgen!
Jag tar förresten gärna emot tips på vad jag kan hitta på till middag! För- o efterrätt har jag redan fixat. Men de står änna stilla i mitten där =/ De blir väldigt likt som förra året; förrätt - ägghalvor med rom/räkor + en brödbit till o efterrätt blir Gino (har man inte provat de, så måste man göra det! För jösses så enkelt, o så vansinnigt gott!!! Klicka här - www.arla.se - och sök på Gino.)

Nu ligger mitt feberbarn o nanar, de två större grisarna tittar en stund på TV innan de blir kvällsmat o sängen. Tror det är den här klassiska "tredagarsfebern" (va de nu egentligen är...) som spökar. För hon har ju precis fått sina två övre tänder, för så gott som en vecka sedan, tror inte de e fler tänder.. O hon hade då ingen feber när hon fick de första fyra heller.. Men hon verkar va vid gott mod ändå. Jag skulle då rakt inte må bra om jag hade 39,4 i temp! Då hade jag legat i svår frossa i sängen o jämrat mig för fullt! Men inte hon inte... Ne då, lite kinkig o mammig, men inte värre iaf.. Fick gå upp vid 5 i morse o ge henne alvedon, så somna hon om gott sen. Min lilla plutt.
Ne, om jag skulle ta o hänga upp tvätten som jag la i imorse kanske? Gudars va seg jag e....

Tjipp tjipp =)

Kommentarer
Postat av: Isa

Hej!



Varför inte göran gåot enkelt som lamstek?

Köp en lamstek, gör efter enkelt recept, du kan få ett om du vill ha :)

Servera med små ungstekta potatisar kryddade med flingsalt, vitlök och lite örter.

Någon god sås till är alltid uppskattat.

2010-03-31 @ 08:41:43
Postat av: Anki

Hej du =)

Va trevligt att du skriver!

Jag är inte överförtjust i lamm! Men man kan ju ta typ fläskfilé eller goda kycklingfiléer istället. För de där potatisarna lät ju mumma!

2010-03-31 @ 14:17:35
URL: http://lillkarlzon.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0