Oj oj oj sicken dag...

Ja idag har det verkligen gått i ett hela tiden! Ungarna va duktiga idag iaf o fixa sin egna frukost o pallra sig sen ner till skolan. Då pallrade mig jag upp tillsammans me lillan som vart vaken o huserat i sängen en stund. Dax för frukost. O sen va de till o röja undan här hemma. Lillan gick efter mig o dammsugaren för o se så jag inte missa något :) Plocka undan på diskbänken (som för övrigt är överbelammrad igen..), svärmor kommer o tar hand om lillan medans jag åker ner o klipper mig. Jaha, de tog inte kort ne, åka till Larssons o ta ut pengar, åka till skolan o hämta tindra som sluta kl 11, tillbaka hem o fixa nån lunch till Tindra o lillan. Åka igen o hälsa på gubbsen som just nu e på en superstor lagård som precis har öppnat lite grann. Titta på fina kalvar bl.a. o kolla på de supernya superdyra mjökningssystemet. Jättefräckt! =)

Puss puss :-)
Sen va de tillbaka till Sexdrega, hämta Teo som slutade kl ett. Hem o mata färdigt lillan som uppenbarligen inte va hungrig förut. Kidsen spelar lite spel. Börja klippa Teo (efter att ha sprungit runt o upp o ner i hela huset efter den förbannade laddaren till trimern). Sen fick de duscha o jag började med o göra kakorna för morgondagen (tror de blev bra =/). Göra lockar i Tindras hår medans kakan står i ugnen. Jaha, de kasnke behöver äta nåt me innan de knallar iväg på Disco! Hmm, vad göra... Varm macka fick de bli! Snabbt o lätt! =) Fortsätta me kakorna o glasyren.. Har gjort chokladrutor/kärleksmums. Så nu står disken o bara skriker på diskbänken, typ... Kidsen e på discot o lillan går me gällivarehäng o gnyr ;) Gubben ska klippa sig nu kl 18, så han e la hemma om en liten stund.. Phu! Sicken dag... Nu blir de till o göra färdigt de sista i köket o sen e jag fastklistrad i soffan resten av kvällen!!!!


My new haircut :)





Kommentarer
Postat av: Linda

Blir kortare och kortare för varje gång:) Snyggt!

2010-03-19 @ 18:44:53
Postat av: Märtha

Farmor hette Lundberg som ogift och inget annat, och farfar har inte alzeimers va jag vet, men har däremot tappat hörseln så världen blir ju lite isolerad pga av de. Han kan ju läsa lappar som skrivs till honom

2010-03-19 @ 21:39:08
Postat av: Anki

enligt erik så har han de! så de så... o linda sa att de va lindberg....

2010-03-19 @ 21:59:42
Postat av: Sara

Va tjusig du blev Anki :)



Ja jag heter Andersson som ogift.. så ni vet :P

2010-03-20 @ 10:34:43
Postat av: blondinbodahl

I like!!! =) Sån frisyr jag sparar ut till nu :-)

För övrigt heter jag Bodahl som ogift :P

2010-03-23 @ 13:43:24
URL: http://blondinbodahl.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0