Mumier o charmtroll

Idag har då allt lillan vart duktiga. En stund efter frukost så ville hon tillbaka o nana en stund till. Så då tänkte jag att då passar jag på o börja greja lite där nere. Jannes styvfar hade den brighta idén att sätta upp en h-vetes massa spåntskivor (vet ej hur de stavas) övre ena långväggen i ett rum där nere + i Pekkas gamla rum. Så det skulle jag börja riva ner, med hjälp av en hammare o mejsel! Men så e de ju som så att de rummet har fungerat som "skräp-rum" för oss ett tag nu, så jag fick först flytta på lite bord o annan bröte så jag kom åt hela väggen. Så försökte börja med listerna som satt runt om (både i hörnen o vid taket...) för att sen börja med första brädan (de sitter då horisontellt, o inte lodrätt!!) Men för att få bort första listen i ena hörnet va jag tvungen o flyta lite till på ett bord där.. O där, på golvet, ser jag nåt litet, ihopkumpet o torrt. Sparka det närmare ljuset o får ett litet äckligt utrop ur munnen! Det är en gammal äcklig mumifierad stackars GRODA!!! Den saten har la hoppat ner där i somras nån gång när dörren till garaget stått öppen o Pekka bodde där nere.. O sen hitta den inte ut givetvis.. De va nog en långsam död den gick till mötes den stackarn ='(
Men livet fortsätter för oss andra, o brädfanskapen kommer inte ner av sig själva, så de va bara till o sätta igång me o bända ner skiten! O de va inte de lättaste ska jag säga! Fick bröta o greja ordentligt ett tag där o de vakna ju givetvis lillan av, så de va bara till o knalla upp igen o ta hand om henne. O då va de raskt på me bra kläder o skor, ta med hörlurar till fånen o ge sig ut på en joggingmarsch me vagnen! =) De vaaa ju såå gott väder!! Men blåste lite kallt när man hade lite högre tempo.. Mötte några från kyrkis på vägen, o deras mening va att jag inte var riktig klok! haha! Ut o springa, o med vagnen dessutom! Men de gick ju kanonbra! Så tänkte jag sen när jag ändå va i farten: Äsch, jag tar en sväng till gymet me!
Väl där så va de några pensionärer o en ung kille som va duktiga o tränade för fullt. Jag körde lite rumpa/lår för att sen ta lite överarmar. O då kom de givetvis en nyfiken dam-pensionär som ville titta på den lilla.... Åh jo då, nog charmade hon henne alltid! O sen kom de en väninna som ville titta lite me. Så då va de två st hon kunde charma loss ordentligt! Haha.. Mitt lilla charmtroll <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0