Min lilla skrutt, tre äpplen hög

Jag sitter ibland o tittar på min lilla älskling som nu börjar bli stor. Hon blev sju månader den 11 mars och tiden fullkomligt bara springer iväg. Hon ställde sig upp första gången i spjälsängen på hotellrummet i Skövde den 13 februari, o sen dess så har det gått i en rasande fart! Hon började sätta sig upp själv, krypa ordentligt, börja kravla sig upp för allt som fanns att klättra på, ränna efter Pysan (katten) som är sååå spännande, för hon e "ja-ja" :)
Innan satt hon på golvet med benen rakt fram som i ett "v" o bara satt där med händerna ihop o titta sig omkring. Nu står hon o håller sig i vardagsrumsbordet o "pratar" samtidigt som hon utforskar sin omgivning mkt noga. Smakar lite på bordet, gungar lite med knäna o går lite krabbgång. Ner på golvet, upp igen, för att sen gå ner på golvet igen o krypa iväg till första bästa leksak. Undrar vad som rör sig i hennes huvud egentligen. Vad o hur hon tänker o uppfattar saker o människor i sin omgivning.
Jaha, nu har hon lyckats o krypa under stolar o bord o står där under stora bordet o knorrar o gastar för hon vet inte hur hon ska ta sig därifrån... :) Så nu gick hennes snälla mamma o la henne i sängen för en tupplur...




 

 

Ha en trevlig söndagkväll alla :)


Kommentarer
Postat av: Sara

Så himla mysig ju :)

2010-03-22 @ 10:03:12
Postat av: Märtha

Min lilla trollunge

2010-03-23 @ 21:06:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0