Frusna fötter o grubblerier

Asså, de ska bli så sjukt gott att få värmeslingor i ett sovrumsgolv när vi väl börjar göra iordning där nere!! Fatta va gött o slippa sätta ner fötterna på ett iskallt golv! (Vilket jag gör nu.) Ser riktigt fram emot o få börja greja faktiskt, då ser man att det händer lite =) I helgen ska vi försöka fixa hem luckorna till köket så blir de klart me. Kommer bli sån otrolig skillnad! Från hemska furulaminatsluckor till helt vita, matta, snygga med fräscha knoppar på. Såå mkt bättre o snyggare o fräschare!!!
Det som är mitt grubberi i allt de hära e nu då: Bil + resa.. Eftersom vi har bestämt oss nu för att satsa på o lägga ner tid o pengar på huset så kommer vi ju givetvis inte ha några pengar till att resa nån stans i höst! Och den andra grejen är bilen. Och då snackar vi inte om vilken bil som helst! Utan en Cheva Brookwood -58. Det är den bilen som min svåger sålde för x antal år sedan som han vet är aktuell till försäljning om man budar. Både jag o Janne har pratat om den här bilen många gånger o vi vill ha den båda två! Så, då kommer man till frågan; ska man ta ett större lån o köpa in den här underbara bilen till hushållet? Jag sa till Janne att om jag får köpa bilen, så e jag nöjd. Då ska jag inte tjata om nån resa! För då kan man köra omkring i den här underbara, fina bilen istället hela sommaren! O jag börjar ju o jobba lite smått nu me, så då får väl de pengarna gå till lånet på bilen helt enkelt.. Mitt förslag var att bilen står på honom eftersom försäkringen är såå mkt billigare på honom) o så betalar jag den... Vill ju så gärna! O nu e ju våren på gång o allt, helt rätt tid o köpa nu!
Så Janne får fixa iordning de där åbäket som står i garaget (en Opel cab, om nån är intresserad!! bara till att ställa på den o tuta o köra, är en ruta som skall fixas.) så har man lite kosing där o lägga till!

Jag vill nu!!!!!!! Annars känns det som om det inte kommer o bli av... Blir bara utdraget o VIPS så va hösten här! Ne, det får ske NU!!

http://bullheads.jalbum.net/Bullheads%20bilder/slides/bookwood58.html
detta är en länk på hur den bilen vi vill ha ser ut.

Kommentarer
Postat av: Märtha

Ja du det är ju inte läät att välja, men bilen kostar ju inte bara i inköp, den e väl ganska törstig också + skatt och försäkring. Men visst vore de häftigt. Kram

2010-03-25 @ 17:18:27
Postat av: Anki

Nope, ingen skatt!! ;) Mer än 30 år vettu! =)

2010-03-25 @ 18:28:20
URL: http://lillkarlzon.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0