Ett par dagar i hemstaden

I söndags så åkte jag o lillan via Götet o hämtade upp sis Linda för att bege oss mot UDDEVALLA! =) Hon ville sååå gärna kolla in Överby, där jag växte upp och hon spenderade en del helger o lov där som liten. Sa att hon skulle bereda sig på en chock! Då det definitivt inte ser ute som de gjorde då när vi va små.. ='( Så vi bestämde träff me brorsan o lilla Vilmis-hjärtat där ute vid lagår'n! =)

Det var helt underbart väder så vi gick bort till Lanesund o en liten bit till ute på knastrande isen innan vi vände åter igen. Kan meddella att Linda var halvt förtvivlad över att de knastra o fanns lite småsprickor i isen.. hihi, hon tjoade till mer än en gång kan jag säga (".)~


Sen blev de lite fik hemma hos Johan o Linda på Kurveröd. En mkt trevlig söndag om jag får säga det själv! Uppe hos mor sen blev det lite nostalgitripp då jag, sis o mor kolla på en massa gamla bilder från 80-talet. Jag var väl inte me på så överdrivet många... ;)
På måndag så va de dax för sis o åka hemåt med tåget, 12.08 närmare bestämt :) Då va det dax för mig o pallra mig iväg till Kurveröd o möta upp de andra mammorna där för o promenera ner till Herrsta till Öppna förskolan där. Och det va ju supermysigt o trevligt. Jätte goa "fröknar" eller va de nu heter. O efter de bjöd Linda O på middag, MUMS! Mkt gott var det. Synd bara att minstingarna va lite trötta av sig o alla va inte på sitt bästa humör tyvärr. Sen blev det lugnt resten av måndagen. Bara till att chilla =)
På tisdag så blev det en kall morgonpromenad innan jag o lillan joinade Linda o Vilmis till Torp o spenderade (som vanligt) lite för mkt pengar... Konstigt att man kan göra de när man egentligen inte har några... Hmm... Sen blev det raka vägen tillbaka till lilla Sexdrega!
HEMMA =)

Kommentarer
Postat av: Stor KarlZon

HAHAH söööte gööte! välkommen till bolgglandet :P

kram sis

2010-03-17 @ 10:45:26
URL: http://llsaventyr.blogg.se/
Postat av: Märtha

Va kul, Du får då till de. Lycka till

2010-03-17 @ 16:05:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0