Klinkers-Karlsson é här :)

Igår lärde jag mig nåt nytt igen. :) De e bra o bo med en som är händig och som vill lära ut! Sa te gubben att de e la inte så svårt o blanda lite gegga o lägga lite plattor?! Kan väl jag göra lite grann när lillan sover på dan?!?!
-Ja du kan väl gå ner o testa då. Säger han... Jaha.. - Ehm, kan jag väl??!! =S Haha!!!
Nåja, han blanda ihop lite gegga, visade lite snabbt hur man gör, sen fick jag prova :) O inte va de speciellt svårt! Ha, kleta ut lite geggamojja, skrapa med fina taggarna så de blir lagom tjockt o så lägga på plattor. När gubben kom tillbaka efter typ fem minuter stanna han, tittade, och HUMMADE! Lätt skakande på huvet...
- Nehe, vad va de nu då?
- De e inte riktigt rakt...
- De e de visst de, jag har tittat heeela tiden!
- Ställ dig här vid dörren o titta då...
- Men hallåååå? Jag kan ju inte gå runt i hela rummet flera gånger för o se om de e rakt varje gång, 'dô!
- Ställ dig häär, o titta..!
- Jaja....

Okej, de va marginellt(!) lite snett... INGEN människa skulle lagt märke till detta när väl fogen kommer på!! Petitesser kallar vi det! (Hur f*n de nu stavas)
Nåja, de blev då bra tillslut. Han var väl tvungen att efterjustera lite för sin manlighets skull :P Hehe... Så nu e de inte så mkt kvar, typ en fjärdedel kvar på golvet kanske? Några rader kakel på ena kortväggen och så måla de två tegelväggarna. Sen e de klart :)

Kommentarer
Postat av: Mamma

Ja de ska va en kvinna till de

2010-06-08 @ 20:21:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0