Tisdag:

Va så hektsiskt stundtals så jag har nästan glömt bort den!
JÖSSES säger jag bara, kunde ha gått riktigt tokigt. Men som väl va så gick de ju BRA! trots allt...
Dagen började som vanligt: Skicka kidsen te fritids, slappa lite hemma. Emilia vaknar. Gick på promenad genom sexdrega med barn i pulka o hund i släptåg.
Kommer hem och ser: tre missade samtal från gubbs samt ett meddelande (från telesvar).
-Jaha, å va fan har hänt nu då?! Ne, de va inte så farligt. Tindra va tydligen lite dålig så hon behövde åka hem.
Jaja, ringer ner. Nja, hon ville nog vänta en stunhttp://publishme.se/1355435/entries/article/new/d, verkar va på bättringsvägen. Hon hade vart trött under fm. Ringde en timma senare. Men då fick jag en sån tjurig fröken i luren så de va då inte lönt o prata med henne...
Hämtar Tindra (som tydligen skulle vara väldigt dålig o febrig o hela baletten, jo jo...)
Hopp, hem. Väntar på att Emilia ska vakna. Sen åker vi till Svenljunga för o kolla i en affär där. Hitta inget, äsch, kollar om Nilssons har nån tid för klippning till Tindra, jojomensan! Med en gång :) Sånt gillar vi! Blev av med MASSA hår! Fick lite färg i håret med, så va hon glad.
Sen åt vi mat på Evas. Smaskens där ! (Glöm inte att Tindra är väääldigt sjuk nu..) Hem snabbt för att jag ska ju åka o släppa in hästarna innan jag åker te jobbet, och DÄR börjar det.. Typ.. Snabbt på med lite smink, gubbs kommer. Slänger med mig de jag ska ha o så drar jag iväg!
Tänker snabbt vilken väg jag ska ta.. Tycker 27:an är så tråkig så jag valde o ta "bakvägen" för den e mycke mysigare... Skulle jag inte ha gjort! För vad gör jag vid möte av bil? Jo, jag glider så fint ner i diket. *Tjoff* så satt jag där!

Hon va snäll som stanna iaf, skjutsa mig till bonnen som säljer julgranarna (hon har sin häst där med). Slutade med att vi försökte i ca en timme med detta tills vi insåg att detta går inte! Han kör hem mig så snällt!

*TACK för all hjälp, även om det inte gick så bra ändå*

Återigen så blir det söta underbara KARI som får rycka ut istället! Han som drog upp oss första gången för drygt två veckor sedan! :P Detta gick på två 20 minuter. Jag hitta ju inte den där ****** kroken som skall finnas nån stans i bilen som man skruvar fast i ett litet hål. (Va därför vi inte fick upp den första gången, vi hade lite svårt med o fästa en lina.)
Men Jan-Banan hitta den iaf, under domkraften....... Jaja.
Mitt upp i allt så va jag ju tvungen o få tag på Gunnel med hästarna om att jag nog kanske inte riktigt hinner släppa in de fyrbenta och till jobbet om att jag blir nog "lite" sen.... Och oj va telefonen ringde sen under tiden där borta. Gunnel ringer, janne ringer, jag ringer.. Ja, de va lite snurrigt, o stressigt, o ja, jag var inte sååå långt bort från att bryta ihop fullständigt. Men va fan hjälper de då? Nada.. Så va bara o bita ihop!

Jobbet fixade sig med en annan uska som hoppade in snabbt. Så va ingen idé jag stressade vidare där. Ne, stanna hemma du nu istället blev ordern. O så va de ju "min" sköterska som jobbade givetvis, missade jag henne :( Typiskt! Men, vad göra som sagt!

Så där va min tisdag.... Och NEJ, Tindra va INTE sjuk. Vill ni veta min diagnos? Ja här får ni den ändå:
Trött efter typ tre, rätt sena, kvällar för att sen helt plötsligt masa sig upp kl 7 för att knalla till frititds. Jag skulle oxå va trött då! Feber? 37,4 är ingen feber!
Nerå, iväg till fritids idag, men ny frisyr och för att sen åka med Elina hem o leka!
HA! Fick ni för de! :P


Nu blir de natti natt för mig. Men har först lovat lite mys med stora hjärtat mitt ;)

Sov gott!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0