Sitter här i mörkret

Ungarna har gått iväg till skolan
Jag har tagit mig en dusch och frukost
Lillan äter sin välling i sängen

Sen så åker vi iväg in till stan o köper hem grejer till vovvsingen, som än så länge är namnlös
(om man inte ska räkna med namnet ägarens dotter har gett henne då; Ragnhild)

Jag själv tycker Dixie e ett bra namn som skulle kunna funka på henne, men de verkar som om jag är den enda som gillar de. Svårt o ge henne ett namn efter personer som man har som typ förebild.. Marlilyn är lite långt o krångligt, Elvis passar så där bra, Betty halvbra.. Ja, o där tog de stopp! Lucky efter Lucky Luke kanske?!
Ne, de va minsann inte lätt detta!!

Har kollat Agrias hemsida, men blev nästan mer förbryllad där över alla namn. Fick ett bra tips på gudanamn, men hitta inget som passa där heller, även om många va fina dock.

Ne, HJÄLP!!!! säger jag!

Kommentarer
Postat av: Anna

Men gud så kul med hund-bebis! Ni kommer aldrig att ångra er, att skaffa Ebba är det tveklöst bästa beslut jag och JO någonsin har fattat! Har lite tips på namn och framför allt har jag ett tips, anmäl er till valpkurs (ger grymt mycket även för erfarna hundägare) och läs mycket böcker om valpar. Även om det känns som att allt är så naturligt så finns det jättemycket som man aldrig tänkt på. Jag har någon bok du kan låna om du vill?



Så till det roliga; namnförslag!

Signe, Pixie (testa istället för Dixie?), Elsa, Alva, Kitty, Stina, Boel, Gullan, Betsy, Smilla, Allis, Freja, Ronja, Ayla, Asta, Hera, Mira.



Finns ju hur mycket som helst, det svåra är väl att hitta ett som ni gillar allihopa. Jag gillade verkligen Dixie! Lycka till med allt!

2010-12-09 @ 09:54:58
Postat av: Anki

Åh tack söta du! Ja de vaa en del bra namn där! Ja valpkurs har jag allt tänkt o gå. Men antar att det inte är nån först efter julhelgerna.

Har vart o köpt koppel, matskål m.m. nu. Så de finns nåt hemma på måndag när hon får komma hem hit :)

2010-12-09 @ 12:56:34
URL: http://lillkarlzon.blogg.se/
Postat av: Cecilia

Jag gillade faktiskt också Dixie, låter litet och spralligt. :P Annars tycker jag Ayla som Anna tipsade om var väldigt vackert. ^^ Lätt att säga och ropa. Elsa, Kitty osv tycker jag låter som kattnamn. :P



Tycker nog faktiskt det är lättare att komma på coola namn till handjur, rent allmänt... :P

2010-12-09 @ 20:29:33
URL: http://xilona.blogg.se/
Postat av: Cecilia

Ataya, Aicha, Saika, Stoya eller kanske Sakura (betyder körsbärsblomma på japanska ;P )eller Hinata (betyder solros eller plats i solen)

2010-12-09 @ 21:00:21
URL: http://xilona.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0