Då va julen över för i år

Det har väl gått hyfsat smärtfritt i år. En något trotsande sjuåring dock som man blir idiot på emellanåt men... Jaja, de ska väl genomlidas de me antar jag.

Har nog inte vart så snäll i år dock, eller så är det alla barnens "fel", för nån överdrift på julklappar te mig va de då inte :( Inget från gubben (för vi skulle inte dela..) o inga från brorsan (för vi skulle inte heller dela..) SÅ TRÅKIGT!
Jag VILL dela julklappar ju. Men folk blir ju bara sura om man nu skulle köpa nåt ändå, så va la ingen idé o chansa antar jag.
Fick iaf från mina arbetskamrater! Lite badbomber, ett ljus, tjusiga stringtrosor (haha!), en örtsax, bodybutter med aloe vera och presentkort på cervera + lite julgodis från chefen. Så lite roligt hade jag när jag öppna dem :)
Av mamma fick jag en bok; Hundraåringen som gick ut genom fönstret och försvann, tror jag den hette. Skulle visst vara en skojig bok. Lite pengar, badtofflor (som jag själv valt ut), nattlinne (som jag själv valt ut), lotter, en tomtelyckta och en "sten" där det stod god jul.
I julklappsutdelningen hos Kaj o Linda fick jag en set med ljuslyktor o svart trä och rostfritt stål, de va ganska fina. Ska bara försöka klura ut vart jag kan ha dem, helst hela också.. Finns en viss klåfingerapa i huset som har öronen fulla med bajs i blöjan!
Kan inte förstå varför alla säger att hon e så lik sin mor, när hon faktiskt är lik sin far! *Hmpf*

Så det va de de... Turen med en o annan spya hade vi med! Tindra hade visst kräkts i sin säng *myyysigt* så varsågod pappsen, bara upp o torka o byta sängkläder!
Halvvägs till uddevalla samma dag, vem ulkar inte upp sin smörgås med ost på om inte Emilia?! Mmmm, vilket härlig arom det spred sig i bilen! Halvuppfrätt tuppkaka med ost på. Halva overallen nerkräkt! Yummy, NOT!
Så fram med våtservetter o försöka torka av så mycket som möjligt!
Hon hade väl oxå fått i sig lite för mkt av det goda på julafton. För nån magsjuka har vi inte haft, än.... Peppar peppar!

Ne, nu e filurerna vakna här. Såg att jag ska jobba kvällen ikväll me, hehe... :P Glömt totalt!
Jaja, hade så länge! Blev lite mkt skrivande nu :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0