Åh gudars

Sicken start på lördagen på jobbet idag. Hjälp kan man väl säga antar jag..
Vi tre "dödliga" va där i tid som vanligt, men el doctores kommer fem minuter försent! Ajabaja tyckte vi!! Jag menar, börjar man kl 11 på fm så ska man väl ändå kunna komma i tid eller?!?!
Hur som haver så fick då första läkare som kom innanför dörrarna ett dödsfall slängt i ansiktet, men de ville denne då alls inte ta, h*n skulle vara här o jobba. Så då fick de bli el doctore nr 2 som fick det. Lite tjafs om vem som ska åka eller inte åka egentligen. Är det bakjour som skall åka eller inte?! Jaja, Nr 2 fick då åka iaf. Fram med adress o läkarväskan.
Åh igång o jobba med fullbokad tidbok då.. Vi står o funderar, ska vi kanske ringa till bakjouren o åtminstonde förvarna honom/henne?! Jo, men det gör vi, och denne kom efter en liten stund me o hjälpte till o lätta på trycket. Tackar vi för!

Jag fick försöka charma loss dr nr 1 som inte hade sitt bästa morgonhumör med sig (efter tjafs med vem som skall åka blabla) och jo då, jag fick även denne till o dra på smilbanden! :)
Så de va lite snurrigt o veligt fram o tillbaka, personalmessigt iaf. Hoppas inte patienterna märkte för mycket av detta! De flesta verka ta det med ro iaf! Haha... En gör så gott man kan!

Imorn så fyller då mina "dödliga" kollegor år, så har köpt var sin liten blomma till dem. Hoppas de lyser upp lite för dem på våran tokiga arbetsplats :)


Sex & the city the movie är på fyran nu (just nu reklam efter nyheterna iof men...) Så får la kolla klart på detta.
Gubbs åkte iväg för att göra färdigt nåt golv eller va de va han hade påbörjat i morse.. Så har i stort sett bara träffat honom ca, hmm, 10 minuter?! Ja inte mer iaf! Men hoppas han kommer snart så man kan få nån liten kram o puss till innan jag hoppar in i bingen.

Tjillevippen på er!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0