Förbenade vulkan!

Eyjafjallajökull

Jag med många många fler är sura på den där vulkanen som tyckte att de va en bra tid nu att spy ur sig lite gammal rök.. (Va väl rädd för o få lungcancer kanske, vad vet jag..) Vilket leder till att min syster o man med vänner är fast, lixom många många fler, på andra sidan jorden!! De åkte till USA o skulle vara där i tre veckor. Mormor och farmor o farfar fick samsam bäst de ville om hur de skulle ha barnen dessa veckor. Och nu så dröjer det ev ytterligare 10 dagar från det datum de egentligen skulle vart hemma. De skulle landat igår kl 15.15, men icke sa nicke. De tog sig från LA till NY för att se om det skulle finnas nån chans till o komma hem lättare. Men de fick igår åka tillbaka till LA istället, då det inte finns några hotell eller dyl ledigt! Som tur e har syrran en släkting där borta som några av dem skulle vara hos iaf.
Barnen, fyra tjejer mellan fem (fyller det om två dar..) och 11 år sitter hemma o väntar på att mamma o pappa ska komma hem.. De har ju aldrig vart borta så här länge båda två innan och tjejerna tycker det är jättejobbigt. Usch!
Jag försökte sitta lite igår o se om man kunde hitta nåt så de kunde komma hem. Men de åker med nåt bajs-bolag som inte sätter in några x-flyg, eller om det är att de inte har några kanske, jag vet inte. Så därför tar det så lång tid innan de får komma hem igen. De hade kunnat åka med t.ex SAS, som är duktiga o flyger extra, men då måste de betala hela biljetten själva, och dem pengarna har de ju inte. Så det är väl som att välja mellan pest eller kolera.. Petra hade ringt igår o pratade med sin mamma, och hon vill hem nu! J*vla skit på ren svenks att de blir så här precis när de ska hem äntligen! Kunde väl skett strax efter de åkt iaf, så hade de hunnit lugna ner sig..

ARNE!!! skriker jag ut för att jag blir så arg.. Inte för att de hjälper, men de känns lite bättre iaf!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0