De e vår!! =)

Idag har jag nog nästan vart ute hela dan!! =) O de hqr vart såååå skönt! Halv tio redan så tänkte jag att jag kunde gå ner till Larssons o hämta ut de där biljetterna som gubben ska ha till Monster Jam på Ullevi i Gbg senare i vår. Ungarna va redan ute på studsmattan, så de fick me knalla med ner. Jätte härligt! Fick även ett par fina bilder o vårsolen..
Emilia somna till lite i vagnen o jag ville då inte gå in igen, så jag hjälpte Tindra me o sopa undan lite grus så hon kunde rita med sina gatkritor hon fick i julas. O så blev jag lite fikasugen, så fram me påskmust o lite bulle o kaka till oss tre! =) Mums! Grannen tjöta man lite me oxå, kändes bara som en helt jävla underbar o skön dag!
Sen fick man slänga i lillan lite mellanmål, o sen ut igen :o) Ner me lillan i vagnen igen o så dra bak till baksidan: Jag skulle utöka mitt lilla mini-land lite =) Beskärde ner krusbärsbusken (som för övrigt har väldigt VASSA taggar) o så till o börja gräva bort massa gräs/mossa. Våran gräsmatta förtjänar inte att bli kallas just GRÄSmatta, borde verkligen döpa om den till MOSSmatta!! Va där ute ett tag innan jag kolla på klockan.. Oj då, lite mat kanske? =/ Stoppar in huvet genom dörr'n o säger till Teo: Du, du kan ta o fixa lite korv till dig o Tindra! =) "Meen, måste jag?" "Japp, för jag e inte klar där ute än.." Jahapp..
Jag hinner inte mer än tillbaka till baksidan så öppnas altandörren: Kan jag inte få steka lite köttbullar o koka makaroner istället?
-Ja men självklart får du de!! =)
Så då gjorde dem de (vet inte hur många gånger de sprang i den där stackars dörren dock för o fråga om ditten o datten... Men de fixa det, helt själva!!) Jätteduktiga när dem väl vill så ;)

Färdiggrävt blev de tillslut, o sen va de dax för lillan o äta lite mat. Gubben kom hem o jag pep iväg o lämna av ungarna hos farmor o jag fortsatte till U-hamn för o hämta upp Miranda där! Hem igen o lasta på gubben o lillan för att dumpa av Janne i Svenljunga på after work, hem o mata lillan (igen) o sen åka o hämta upp de stora barnen hos farmor o nu e vi hemma! =)

Barnen har fått mat (o jag med för den delen) grillad kyckling me potatissallad bidde de :)
Nu ska jag gosa lite me barnen o gubben i soffan!

Puss o hej =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0